Elastyczna i odpowiedzialna księgowość dla firm.

logo
  • +48 604 190 999

  • db@dbbiuro.com.pl

  • DB Biuro Rachunkowe

  • ul. Katowicka 195/3, 41-500 Chorzów

  • Pn - Pt

  • 08:30 - 16:00

  • Nasz NIP:

  • 627 277 52 73

  • Nasz Regon

  • 520603730

  • Nr konta (Alior Bank)

  • 94 2490 0005 0000 4530 5569 0746

Data wpisu: 13 Apr, 2021

Udostępnij ten wpis:

Subwencja finansowa otrzymana z Polskiego Funduszu Rozwoju

W księgach rachunkowych otrzymaną subwencję finansową ujmuje się analogicznie jak pożyczkę, na koncie 24 "Pozostałe rozrachunki" (w analityce: Rozrachunki z tytułu otrzymanej subwencji finansowej). Regulamin ubiegania się o udział w programie rządowym "Tarcza Finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju dla Małych i Średnich Firm" określa warunki przyznania subwencji. Subwencja finansowa podlega bezwarunkowo zwrotowi w wysokości 25%, a pozostała część (do 75%) może być umorzona po spełnieniu określonych warunków. Kwota podlegająca zwrotowi powinna zostać spłacona w nie więcej niż 24 równych miesięcznych ratach, począwszy od 13 miesiąca kalendarzowego, licząc od pierwszego pełnego miesiąca po dacie jej otrzymania.

Zasady ujmowania w księgach rachunkowych oraz prezentacji w sprawozdaniu finansowym subwencji otrzymanej z PFR zostały zawarte w rekomendacjach Komitetu Standardów Rachunkowości z grudnia 2020 r., pt. "Sprawozdanie finansowe w czasie pandemii COVID-19".

Masz pytania w tym temacie?

Nie zwlekaj i bądź na bieżąco z najnowszymi interpretacjami w prawie podatkowym.
Każdy Klient, którego obsługujemy jest na bieżąco informowany o najważniejszych dla niego zmianach w prawie.
Dołącz do nas!

Skontaktuj się